ALGEMENE LEVERINGS- EN BETALINGSVOORWAARDEN

Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
De ondernemer: Bliss Interior gevestigd aan de Veldsteen 46, 4815 PK te
Breda, die als verkoper met de afnemer een overeenkomst aangaat of wil aangaan; De
afnemer: de koper / opdrachtgever of een ieder die met de ondernemer een
overeenkomst aangaat of wil aangaan.
Aflevering: de feitelijke aanbieding van de gekochte zaken en/of overeengekomen zaken
aan de afnemer;
Levering: het gebruiksklaar, zoals overeengekomen, ter beschikking stellen van de
overeengekomen zaken;
Op afstand gesloten overeenkomst: de overeenkomst waarbij tot en met het sluiten van de
overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer technieken voor
communicatie op afstand.

Artikel 2 – Toepassing

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen tussen
    de ondernemer en een afnemer inclusief offertes, opdrachtbevestigingen, en
    mondelinge of schriftelijke overeenkomsten, ook na het beëindigen van een
    overeenkomst tenzij partijen schriftelijk en uitdrukkelijk van deze voorwaarden zijn
    afgeweken. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op
    overeenkomsten tussen ondernemer en de afnemer voor de uitvoering waarvan
    door de ondernemer derden dienen te worden betrokken.
  2. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de afnemer
    wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. Bedoelde voorwaarden zijn slechts van
    toepassing indien de ondernemer hiermee schriftelijk instemt.
  3. Indien enige bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar is,
    blijven de overige bepalingen van toepassing. De ondernemer en de afnemer
    zullen alsdan in overleg treden ten einde nieuwe bepalingen ter vervanging van de
    nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het
    doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.

    Artikel 3 – Offertes
    1. Alle offertes en aanbiedingen van de ondernemer zijn vrijblijvend, tenzij in de
    offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. Een offerte of aanbieding vervalt
    indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de
    tussentijd niet meer beschikbaar is.
    2. De ondernemer kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden in
    dien de afnemer redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan
    wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
    3. De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn inclusief BTW en andere
    heffingen van overheidswegen alsmede eventuele in het kader van de
    overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen reis-, en verblijf-, verzend-, en
    administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
    4. Indien de aanvaarding door de afnemer afwijkt van het in de offerte of de
    aanbieding opgenomen aanbod dan is de ondernemer daaraan niet gebonden
    tenzij de ondernemer anders aangeeft.
    5. De offerte vermeldt de betalingscondities en alle werkzaamheden die niet
    genoemd zijn in de offerte vallen niet onder de overeenkomst en kunnen
    prijsverhogend werken.

    Artikel 4 – Levering
    1. Indien voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden of voor de levering van
    bepaalde zaken een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer
    een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de afnemer de
    ondernemer schriftelijk in gebreke te stelen en een redelijke termijn te bieden om
    alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.
    2. De ondernemer heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door
    derden.
    3. De ondernemer is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fases uit te voeren
    en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren.
    4. Indien de ondernemer gegevens nodig heeft van de afnemer voor de uitvoering
    van de overeenkomst, vangt de uitvoeringstermijn niet eerder aan dan nadat de
    afnemer deze juist en volledig aan de ondernemer ter beschikking heeft gesteld.
    5. Indien de afnemer in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van
    hetgeen waartoe hij jegens de ondernemer gehouden is, dan is de afnemer
    aansprakelijk voor alle schade (waaronder begrepen kosten) aan de zijde van de
    ondernemer daardoor direct of indirect ontstaan.
    6. Indien de ondernemer bij het sluiten van de overeenkomst een bepaalde prijs
    overeenkomt, dan is de ondernemer onder de hierna vermelde omstandigheden
    niettemin gerechtigd tot verhoging van de prijs, ook wanneer de prijs
    oorspronkelijk niet onder voorbehoud is opgegeven:
  • Indien de prijsstijging het gevolg is van een wijziging van de overeenkomst;
  • Indien de prijsverhoging voortvloeit uit een aan de ondernemer toekomende
    bevoegdheid of
  • Een op de ondernemer rustende verplichting ingevolge de wet;
  • In andere gevallen (zulks met dien verstande dat de afnemer die niet handelt in
    de uitoefening van een beroep of bedrijf, gerechtigd is de overeenkomst door
    een schriftelijke verklaring te ontbinden) indien de prijsstijging meer bedraagt
    dan 10% en plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de
    overeenkomst, tenzij de ondernemer alsdan alsnog bereid is om de
    overeenkomst op basis van hetgeen oorspronkelijk is overeengekomen uit te
    voeren, of indien bedongen is dat de levering langer dan drie maanden na de
    koop zal plaatsvinden.

    Artikel 5 – Opschorting
  1. De ondernemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of
    de overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden, indien:
  • De afnemer de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet
    tijdig nakomt;
  • Na het sluiten van de overeenkomst de ondernemer ter kennis gekomen
    omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de afnemer de
    verplichtingen niet zal nakomen;
  • De afnemer bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te
    stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze
    zekerheid uitblijft of onvoldoende is;
  • Indien door de vertraging aan de zijde van de afnemer niet langer van de
    ondernemer kan worden gevergd dat hij de overeenkomst tegen de
    oorspronkelijke overeengekomen condities zal nakomen, is de ondernemer
    gerechtigd de overeenkomst te ontbinden;
  • Indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming
    van de overeenkomst onmogelijk of ongewijzigde instandhouding van de
    overeenkomst in redelijkheid niet van de ondernemer kan worden gevergd.

2. Indien de ontbinding aan de afnemer toerekenbaar is, is de ondernemer
gerechtigd tot vergoeding van de schade, daaronder begrepen de kosten,
daardoor direct en indirect ontstaan.

3. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van de ondernemer
op de afnemer onmiddellijk opeisbaar. Indien de ondernemer de nakoming van de
verplichtingen opschort, behoudt hij zijn afspraken uit de wet en overeenkomst.

4. Indien de ondernemer op de gronden als genoemd in dit artikel tot opschorting of
ontbinding overgaat, is hij uit dien hoofde op generlei wijze gehouden tot
vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan of
schadeloosstelling is verplicht.

5. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door de ondernemer, zal de
ondernemer in overleg met de afnemer zorgdragen voor overdracht van nog te
verrichten werkzaamheden aan derden. Dit tenzij de opzegging aan de afnemer
toerekenbaar is. Tenzij het tussentijds eindigen aan de ondernemer is toe te
rekenen, worden de kosten voor overdracht aan de afnemer in rekening gebracht.
De ondernemer zal de afnemer zoveel als mogelijk vooraf inlichten ter zake van de
omvang van deze kosten. De afnemer is gehouden deze kosten binnen de daarvoor
door de ondernemer genoemde termijn te voldoen, tenzij de ondernemer anders
aangeeft.

6. In geval van liquidatie, van (aanvraag van) surséance van betaling of faillissement,
van beslaglegging- indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is
opgeheven- ten laste van de afnemer, van schuldsanering of een ander
omstandigheid waardoor de afnemer niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan
beschikken, staat het de ondernemer vrij om de overeenkomst terstond en met
directe ingang op te zeggen dan wel de order of overeenkomst te annuleren,
zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of
schadeloosstelling. De vorderingen van de ondernemer op de afnemer zijn in dat
geval onmiddellijk opeisbaar.

7. Indien de afnemer een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen
de daarvoor bestelde of reeds gemaakte zaken, vermeerderd met de eventuele
aan- afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de
overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal aan de afnemer in rekening
worden gebracht.

Artikel 6 – Overmacht

  1. De ondernemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichtingen jegens
    de afnemer indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid
    die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in
    het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
  2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, alle van
    buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop de ondernemer geen
    invloed kan uitoefenen, doch waardoor de ondernemer niet in staat is zijn
    verplichtingen na te komen. De ondernemer heeft ook het recht zich op overmacht
    te beroepen indien de omstandigheden die (verdere) nakoming van de
    overeenkomst verhindert, intreedt nadat de ondernemer zijn verbintenis had
    moeten nakomen.
  3. De ondernemer kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de
    verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt
    dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te
    ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
  4. Indien de ondernemer ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen
    uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen
    nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandig
    waarde toekomt, is de ondernemer gerechtigd om het reeds nagekomen
    respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De afnemer is
    gehouden deze factuur te voldoen als het ware er sprake van een afzonderlijke
    overeenkomst.

    Artikel 7 – De annulering
    Bij annulering van de overeenkomst door de afnemer is deze een schadevergoeding
    verschuldigd van 30% van hetgeen de afnemer bij de uitvoering van de overeenkomst had
    moeten betalen, tenzij de partijen bij het sluiten van de overeenkomst anders zijn
    overeengekomen. Het percentage als bedoeld in de vorige zin bedraagt 50% indien de
    annulering van een overeenkomst door de afnemer geschiedt terwijl de afnemer er al van
    in kennis is gesteld dat de op- of aflevering of een deel ervan indien het een deellevering
    betreft, kan plaatsvinden.
    De in het vorige lid genoemde percentages zijn vaststaan, tenzij de ondernemer kan
    bewijzen dat zijn schade groter is of de afnemer aannemelijk kan maken dat de schade
    kleiner is.

    Artikel 8 – (Aan)betaling
    1. De ondernemer is gerechtigd bij het aangaan van een overeenkomst met een
    afnemer een aanbetaling te vragen van 60% van de in de offerte vermelde
    koopprijs. Dit houdt in 60% bij opdracht en 40% bij levering. De levertijd gaat in
    na ontvangst van de aanbetaling. Indien na het sluiten van een overeenkomst met
    de afnemer maar vóór de aflevering een wijziging in de prijs optreedt, zal deze
    wijziging geen invloed hebben op de overeengekomen prijs, indien deze zich
    voordoet binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst.
    Prijswijzigingen na de hierboven genoemde periode van drie maanden worden
    doorberekend aan de afnemer. De afnemer heeft als dan de mogelijkheid zich
    akkoord te verklaren met de gewijzigde prijs of de overeenkomst te annuleren. Dit
    is slechts anders indien bij het sluiten van de overeenkomst door de ondernemer
    wordt gesteld dat de levertijd langer is dan drie maanden. Het hiervoor terzake
    prijswijzigingen bepaalde is niet van toepassing op prijswijzigingen in het kader
    van opruimingen, opheffingsuitverkopen, showroommodellen, kortingen, acties,
    aanbiedingen en dergelijke.
    2. Betaling dient steeds te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een
    door de ondernemer aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd, tenzij
    schriftelijk anders door de ondernemer is aangegeven.
    3. Indien de afnemer in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de
    afnemer van rechtswege in verzuim. De afnemer is alsdan een rente verschuldigd. In
    het geval van consumentenkoop is de rente gelijk aan de wettelijke rente. In andere
    gevallen is de afnemer een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de
    wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente
    over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de afnemer
    in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde
    bedrag.
    4. De ondernemer heeft het recht de door de afnemer gedane betalingen te laten
    strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten. Vervolgens in mindering
    van de opengevallen rente en ten slotte in mindering van de hoofdsom en de
    lopende rente.
    5. De ondernemer kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot
    betaling weigeren, indien de afnemer een andere volgorde voor de toekenning van
    de betaling aanwijst. De ondernemer kan volledige aflossing van de hoofdsom
    weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente en
    incassokosten worden voldaan.
    6. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet
    op.
    7. Indien de afnemer in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn
    verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening
    buiten rechte voor rekening van de afnemer. De buitenrechtelijke kosten worden
    berekend op basis van hetgeen op dat moment in de Nederlandse incassopraktijk
    gebruikelijk is, momenteel de berekeningsmethode volgens Rapport Voorwerk II.
    Indien de ondernemer echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die
    redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijke gemaakte kosten voor
    vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten
    zullen eveneens op de afnemer worden verhaald. De afnemer is over de
    verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.

    Artikel 9 – Eigendomsbehoud
    1. Alle door de ondernemer in het kader van de overeenkomst geleverde zaken
    blijven eigendom van de ondernemer totdat de afnemer alle verplichtingen uit de
    met de ondernemer gesloten overeenkomst(en) deugdelijk is nagekomen.
    2. Door de ondernemer geleverde zaken, die ingevolge lid 1. onder het
    eigendomsvoorbehoud vallen, mogen niet worden doorverkocht en mogen
    nimmer als betaalmiddel worden gebruikt. De afnemer is niet bevoegd om de
    onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden of op enige andere
    wijze te bezwaren.
    3. De afnemer dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht
    mag worden om de eigendomsrechten van de ondernemer veilig te stellen.
    4. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken
    dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, dan is de afnemer
    verplicht om de ondernemer daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen.
    5. De afnemer verplicht zich om de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te
    verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade
    alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering op eerste verzoek aan de
    ondernemer ter inzage te geven. Bij een eventuele uitkering van de verzekering is
    de ondernemer gerechtigd tot deze penningen. Voor zoveel als nodig verbindt de
    afnemer zich er jegens de ondernemer bij voorbaat toe om zijn medewerking te
    verlenen aan al hetgeen dat in dat kader nodig of wenselijk mocht (blijken) te zijn.
    6. Voor het geval de ondernemer zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil
    uitoefenen, geeft de afnemer bij voorbaat onvoorwaardelijke en niet herroepelijke
    toestemming aan de ondernemer en door de ondernemer aan te wijzen derden om
    al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van de ondernemer zich
    bevinden en die zaken terug te nemen.

    Artikel 10 – Garanties en conformiteit
    1. De geleverde zaak moet die eigenschappen bezitten die de afnemer op grond van
    de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit). Dit geldt
    tevens bij bijzonder gebruik voor zover dit door partijen bij het sluiten van de
    overeenkomst is voorzien. Wordt aan deze verwachtingen niet voldaan, dan heeft
    de afnemer recht op reparatie respectievelijk vervanging, ontbinding en/of
    prijsvermindering. Het recht op vervanging komt de afnemer niet toe voor zover het
    gebrek redelijkerwijs is te herstellen.
    2. Indien door de fabrikant van de zaken een verregaande garantie wordt gegeven
    aan de ondernemer, geldt deze garantie ook voor de afnemer. Garantiebepalingen
    zijn slechts van kracht bij het met de bestemming corresponderend gebruik van de
    geleverde zaken of van het uitgevoerde werk. De afnemer is verplicht zich als goed
    afnemer te gedragen, waaronder bijvoorbeeld wordt verstaan dat de zaak goed en
    afdoende wordt onderhouden en oordeelkundig wordt behandeld. Afwijkingen aan
    het geleverde betreffende kleur, slijtvastheid, structuur en dergelijke, welke uit
    technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens geldende, gebruikelijke normen, dan
    wel handelsgebruik, kunnen het recht op garantie en/of schadevergoeding
    beperken of uitsluiten.

    Artikel 11 – Aansprakelijkheid
    1. Indien de ondernemer aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid
    beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.
    2. De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan
    doordat de ondernemer is uitgegaan van door of namens de afnemer verstrekte
    onjuiste en/of onvolledige gegevens.
    3. De ondernemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade.
    4. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
  • De redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de
    schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze
    voorwaarden;
  • De eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van de
    ondernemer aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan
    de ondernemer toegerekend kunnen worden;
  • Redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover
    de afnemer aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe
    schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.

5. De ondernemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder
begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door
bedrijfs- of andersoortige stagnatie. In het geval van consumentenverkoop strekt
deze beperking niet verder dan die, die is toegestaan ingevolge artikel 7:24 lid 2
BW.

6. Indien de ondernemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de
aansprakelijkheid van de ondernemer beperkt tot maximaal driemaal de
factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de
aansprakelijkheid betrekking heeft.

7. De aansprakelijkheid van de ondernemer is in ieder geval steeds beperkt tot het
bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval.

8. De in dit artikel opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid gelden niet indien
de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van de ondernemer of zijn
leidinggevende ondergeschikten.

Artikel 12 – Verjaringstermijn

  1. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle
    vorderingen en verweren jegens de ondernemer en de door de ondernemer bij de
    uitvoering van de overeenkomst betrokken derden, één jaar.
  2. Het bepaalde in lid 1 is niet van toepassing op rechtsvorderingen en verweren die
    zijn gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat de afgeleverde
    zaak niet aan de overeenkomst zou beantwoorden. Dergelijke vorderingen en
    verweren verjaren door verloop van twee jaar nadat de afnemer de ondernemer van
    zodanige non-conformiteit in kennis heeft gesteld.

    Artikel 13 – Risico-overgang
    Het risico van verlies, beschadiging of waardevermindering gaat op de afnemer over op
    het moment waarop zaken in de macht van de afnemer worden gebracht.

    Artikel 14 – Vrijwaring
    1. De afnemer vrijwaart de ondernemer voor eventuele aanspraken van derden, die in
    verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de
    oorzaak aan andere dan aan de ondernemer toerekenbaar is.
    2. Indien de ondernemer uit dien hoofde door deren mocht worden aangesproken,
    dan is de afnemer gehouden de ondernemer zowel buiten als in rechte bij te staan
    en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden.
    Mocht de afnemer in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan
    is de ondernemer, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan.
    Alle kosten en schade aan de zijde van de ondernemer en derden daardoor
    ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de afnemer.

    Artikel 15 – Intellectuele eigendom
    De ondernemer behoudt zich, indien en voor zover van toepassing, de intellectuele
    eigendom voor op onder andere al dan niet bij de offerte, verstrekte ontwerpen,
    afbeeldingen, tekeningen, monsters, stalen en modellen. Zij dienen op eerste verzoek van
    de ondernemer onverwijld teruggegeven te worden, onverminderd andere aan de
    ondernemer ten dienste staande wettelijke maatregelen tot waarborging van zijn rechten.
    Het is de afnemer niet toegestaan aanduidingen omtrent rechten van intellectueel
    eigendom op /in de door ondernemer geleverde of ter beschikking gestelde presentaties
    te verwijderen of te wijzigen. Het is de afnemer voorts verboden materiaal van ondernemer
    waarop intellectuele eigendomsrechte berusten op enige wijze te verveelvoudigen,
    openbaar te maken, te exploiteren of ten toon te stellen zonder toestemming van de
    ondernemer.

    Artikel 16 – Toepasselijk recht
    1. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij de ondernemer partij is, is uitsluitend het
    Nederlandse recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of
    gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de
    rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft. De toepasselijkheid van
    het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.
    2. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste
    hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

    Artikel 17 – Vindplaats en wijzigingen voorwaarden
    1. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Zuidwest
    Nederland gevestigd aan de Ceresstraat 1 te 4811 CA Breda.
    2. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold
    ten tijde van het tot stand komen van de rechtsbetrekking met de ondernemer.
    3. De Nederlandse tekst van de algemene voorwaarden is steeds bepalend voor de
    uitleg daarvan.

    Artikel 18. Bedrijfsgegevens
    Bliss Interior is ingeschreven in het handelsregister te Breda onder nummer:
    61769347 BTW-identificatienummer: NL001641997B50